אילו עדויות מחקריות קיימות בתחום ההיפנוזה?

הטכנולוגיה הרפואית הגיעה לרמה כזו שניתן סוף סוף להוכיח שהיפנוזה היא מצב מוחי ייחודי.

עם התפתחות הטכניקה של הדמיות מוחיות פונקציונליות (f-MRI) מצטברות יותר ויותר עדויות שאנשים במצב היפנוטי מגיבים ברמה מוחית שונה מאשר במצבי ערות או שינה.

המחקר בנוגע לשימוש בהיפנוזה בטיפול בהפרעות נפשיות קיים כבר עשרות שנים. מחקרים מראים כי השימוש בהיפנוזה יעיל לטיפול בחרדה, בדיכאון, ובהפרעת מתח פוסט-טראומטית. גם בתחום הרפואי קיימים מחקרים המראים שהיפנוזה הינה כלי יעיל בטיפול בכאב, וכן בתסמונות שונות נוספות, כגון תסמונת המעי הרגיז, ובשינוי הרגלים (למשל לצורך הפסקת עישון). (לסקירה ראה Werts, 2012, או מאמר מסכם שהתפרסם לאחרונה בטיימס).

בתחום של התמודדות עם כאב כרוני, למשל, נמצא במחקרי הדמייה כי כאב קשור לתהליכים נוירופיזיולוגיים שיכולים להיות מושפעים מהיפנוזה, וכי היפנוזה אכן יכולה לסייע בהפחתת כאב כרוני הן ברמה המיידית והן לאורך זמן (Jensen, 2009). בקרבנות של כוויות למשל, שימוש בהיפנוזה הביא להפחתה בכאב המדווח על ידי המטופל, להפחתה בשימוש בתרופות נגד כאבים, להחלמה טובה יותר, ולהפחתת חרדה וצורך בהתערבויות פסיכיאטריות, תוך כדי הפחתת משך האשפוז ועלויות הטיפול עבור בית החולים (Berger et al., 2009).

אינטרנט לעסקים אתרי וורדפרס מותאמים למובייל
דילוג לתוכן